Jak se nataci animovany film?
Queenie Purdy
2025-08-16 10:46:32
Count answers
: 9
Na této přednášce vám Lukáš Tuzar představí celý proces natáčení animovaného stop-motion filmu.
Na praktických ukázkách z jeho tvorby se dozvíte vše, co je zapotřebí k tomu natočit brickfilm.
Od psaní scénáře, přípravu na produkci, stavby a designu kulis a postav, přes práci s herci a technické aspekty natáčení a dabingu až po střih a různé stop-motion triky.
Amani Pagac
2025-08-03 04:26:44
Count answers
: 12
Animovaný film se od toho, ve kterém hrají živí herci, liší tím, že v něm účinkují loutky nebo kreslené figurky či předměty. Dřív se animovaný film dělal tak, že výtvarník rozkreslil pohyb postaviček na mnoho obrázků a ty se pak jeden po druhém nasnímaly na jednotlivá okénka filmového pásu. Při promítání pak za jedinou vteřinu proběhlo před očima diváků 25 takových okének a touto rychlostí vznikl dojem, že se obrázek hýbe. Film Čtyřlístek ve službách krále už ale vznikal v počítači, kde se vše upravovalo digitálně. Nejdřív herci namluvili své dialogy nanečisto, ještě než se začal film točit. Tomu pak animátoři přizpůsobili otvírání úst jednotlivých postaviček. Když byl film hotový, namluvili herci své dialogy ještě jednou a tentokrát už se strefovali kresleným figurkám přesně do pusy, podobně, jako při dabingu.
Assunta Frami
2025-08-03 02:05:18
Count answers
: 7
U hraného filmu se herci pohybují, jednají sami pod vedením režiséra.
Kameraman spustí kameru a ta sama v reálném čase „točí“ situaci, která se před kamerou odehrává.
U animovaného filmu je tomu jinak.
Herci-loutky jsou neživí a život i charakter jim vdechují samotní animátoři tím, jak s nimi políčko po políčku pohybují.
V tradiční stop motion animaci se každé políčko fotí samostatně a pohyb se vytváří posunem, změnou situace v daném záběru tak, aby se vytvořila iluze pohybu.
Záznam pohybu tak v animaci trvá mnohem delší čas.
Animované filmy se často točí s polovičním počtem snímků za sekundu.
Mackenzie Witting
2025-08-03 00:58:56
Count answers
: 8
Na finální vytvoření všech 57 postav, které ve filmu vystupují, potřebovali celý rok na vývoj jejich charakteru a další rok pak pokračovali ve 3D animaci v ladění všech detailů.
Na 1 minutu filmu bylo potřebovali v průměru 63 dní, tedy 3 měsíce práce jednoho animátora.
Průměrně tedy každý animátor animoval denně jednu vteřinu výsledného filmu.
Od zahájení vývoje do dokončení výroby bylo na film Pyšná princezna potřeba celkem 141 879 hodin celého týmu.
V průběhu výroby pracovalo na filmu 45 animátorů a 101 výtvarníků různého zaměření: na design, 3D modeling, textury, svícení, efekty, compositing a další.
Jádro týmu tvořili Češi, Slováci a Poláci, ale kromě nich na filmu pracovali i artisté ze Španělska, Francie, Ukrajiny, Indie, dokonce i z Mexika a Venezuely.