:

Jak se tvoří film?

Agnes Stoltenberg
Agnes Stoltenberg
2025-07-27 11:10:22
Count answers : 14
0
Filmové vyprávění vychází z našeho způsobu vnímání světa kolem nás. Pomocí objektivu ukazujeme jednotlivé části filmu a tím vyprávíme příběh. Na jaké části podemos film rozložit. Filmové políčka se spojují do záběru. Záběr můžeme zjednodušeně popsat jako část filmu, kterou natočí kamera na jeden zátah – od zapnutí do jejího vypnutí. Jednotlivé záběry se skládají do scén. Skládáním a střídáním záběrů v určité posloupnosti vyprávíme příběh. Technicky chápeme střih jako uspořádání nasnímaného materiálu do plynulého vyprávění, které vede diváka příběhem jasně a logicky. Záběry, jejich délkou a jejich spojováním, vytváříme rytmus a tempo filmu. Jednotlivé záběry se skládají v časové posloupnosti v takzvaném filmovém čase, kdy celý film může zabírat mnohem delší časový úsek, než je skutečný čas, ve kterém se na filmové dílo divák dívá.
Ulises Herzog
Ulises Herzog
2025-07-27 10:20:09
Count answers : 10
0
Preprodukční fáze přípravy filmu zahrnuje námět, dramaturgickou explikaci a vizuální představa. Producentská strategie potom zahrnuje smluvní zajištění projektu, rozpočet, fundraising a pitching námětu nebo scénáře. Role ve štábu jsou scénář, režie, kamera, výprava a casting. Lokace zahrnují výběr a zajištění lokací, logistiku, ubytování a catering. Natáčení pak vyžaduje technická a organizační řešení a terminologickou bázi. Hudba a zvuková postprodukce nabízí technologické a tvůrčí možnosti. Dále je zde střih, který zahrnuje tempo, skladbu a tvorbu významu. Finální příprava díla do distribuce je dalším krokem. Poté nastupuje komerční versus artová strategie, která zahrnuje marketing, festivalový okruh a komunikaci se světovou scénou. Následuje PR filmu, který zahrnuje rozhovory, účast na premiérách a festivaly. Dopady úspěchu nebo neúspěchu zahrnují divácké ohlasy, odbornou kritiku a proměny postoje koproducentů. Nakonec je zde další život audiovizuálního díla.
Houston Kovacek
Houston Kovacek
2025-07-27 08:46:39
Count answers : 6
0
Filmový štáb je štáb založený za účelem výroby filmu. Dělí se na hlavní štáb, který tvoří zástupci hlavních složek filmu, a ti dále mají své vlastní podštáby, ve kterém jsou jejich asistenti a pomocní pracovníci. Z uměleckého pohledu je nejvyšší autoritou režisér, který rozhoduje o vlastním procesu výroby, použitých postupech, obsazení apod., a řídí práci dalších tvůrčích složek štábu. Rozhodnutí, která výrobní jednotka bude kdy točit co, se dělají dlouho před samotným natáčením, v přípravné fázi, a konečné slovo v nich má producent, resp. producentské studio či společnost. Filmový štáb se skládá z různých dílčích štábů, jako je štáb kameramana, architekta, mistra zvuku a dalších, každý se svými vlastními profesemi a funkcemi. U nízkorozpočtových, amatérských, studentských či autorských filmů může být celý štáb omezen na několik málo lidí, v krajním případě může všechny funkce zastat jediná osoba. Výrobní jednotky jsou dílčí štáby, sestavené za účelem natočení vedlejších nebo podružných záběrů do téhož filmu, souvent souběžně s natáčením hlavního výrobního štábu. Pointou existence vedlejších výrobních jednotek je ušetření nákladů a času během realizační fáze – pokud některé záběry nevyžadují větší hereckou akci a současně se odehrávají na exotických nebo nedostupných místech, pak to opravňuje jejich založení a natočení těchto záběrů. Celkové náklady na natáčení této jednotky jsou menší než ty u hlavního štábu. Filmový štáb se dělí do několika fází: předprodukce, produkce a postprodukce, każdá se svými vlastními profesemi a funkcemi.