Co nemají rádi autisti?

Ozella Kautzer
2025-07-04 15:35:22
Count answers: 1
Děti s autismem stráví jen 15 % času spánku ve fázi REM v porovnání s 23 % u neurotypických dětí.
Nedostatek kvalitního spánku může ovlivnit nejen dítě, ale i všechny členy rodiny, přičemž nepříznivě ovlivňuje kvalitu rodinného života.
Různé problémy se spánkem mohou ovlivnit i chování těchto dětí během dne.
Rovněž mohou zhoršovat příznaky autismu, jako jsou zhoršené sociální interakce, omezená komunikace a omezený repertoár chování, zájmů a činností.
Poruchy spánku u autistických dětí mohou souviset s mutací genu SHANK3, který reguluje 24hodinové biologické hodiny.
Většina autistických dětí je přecitlivělá na smyslové podněty.
Dokonce i lehký dotek nebo šepot mohou způsobit, že se dítě náhle probudí.
Činnost mozku je u lidí s autismem odlišná, proto si nedokážou uvědomit, že je čas jít spát, a tak jejich tělo a mysl nejsou připraveny ke spánku.
Při autismu je hladina melatoninu vyšší během dne a nižší v noci.

Maude Harber
2025-07-04 11:23:10
Count answers: 4
Děti s autismem nejsou zlé ani nevychované, ale mají problém porozumět tomu, co se kolem nich odehrává a tak je pro ně komunikace s ostatními obtížná.
Svět kolem nich se pro ně se všemi těmito překážkami stává chaotický a zmatečný.
Málo reaguje na pokyny, málo spolupracuje málo komunikuje s ostatními, nebo vůbec nedokáže komunikovat.
Méně frekventovaný oční kontakt málo používá nebo chybí sociální úsměv.
Nezapojí se aktivně do dětských her, např. paci paci.
Může mít časté záchvaty vzteku je tvrdohlavé.
Je obtížné získat a/či udržet jeho pozornost, sdílet se s ním (zážitky, emoce, hru).
Je pohlcené svými zájmy, fascinace různými předměty, detaily opakuje dokola nesmyslné věty ze zpráv, televize, pohádek.
S hračkami si hraje odlišným způsobem málo si hraje.
Často si hraje o samotě zabývá se určitými věcmi dokola (točí, otevírá, zavírá, řadí stále dokola).
Zvláštní pohyby (třepe rukama, poskakuje, chodí po špičkách).
Chybí interakce s lidmi (ignoruje je) nebo je jeho interakce neadekvátní situaci.
Nedokáže se zařadit mezi ostatní děti musí být pořád první, neumí prohrávat.
Nemá kamarády a v kolektivu může zažívat šikanu.
Fixuje se neadekvátně na určité hračky nebo předměty.
Působí dojmem, že neslyší, jako by žilo ve vlastním světě (nereaguje např. na jméno).
Přehnaně reaguje na některé zvuky, vůně, chutě (odmítá jíst, chodit do obchodu..).
Jí jen určitá jídla.
Vyvíjí se velmi nerovnoměrně.
Chybí živá mimika a gestika.
Může škrábat, kousat, štípat.
Obtížně se přizpůsobuje změnám, reaguje na ně přehnaně, úzkostně.